Atsitiktinis dyzelinio kuro įpylimas į benzinu varomą transporto priemonę yra dažnesnė klaida, nei būtų galima pagalvoti. Taip yra todėl, kad daugelyje degalinių benzino ir dyzelino pistoletai dažnai yra įtaisyti vienas prie kito. Jei vairuotojas nekreipia dėmesio, jis gali sugriebti ne tą kuro pistoletą ir bandyti į baką įpilti netinkamos rūšies kurą. Tačiau tai nebūtinai lengva padaryti, nes benzininio kuro pistoletai paprastai yra ženklinami ryškia žalia spalva, kad išsiskirtų. Be to, transporto priemonės benzino įpylimo anga ir dyzelinio kuro pistoleto antgalis yra specialiai sukurti taip, kad nesusiderintų. Reiškia, dyzelino pistoletas yra per didelis, kad lengvai tilptų į benzino kuro bako kaklelį. Tačiau žmonės vis tiek kažkaip sugeba užsipilti dyzelinio kuro į savo automobilio benzino baką. Tokiu atveju dyzelino įpylimas į benzino baką gali turėti rimtų pasekmių įprastos benzinu varomos transporto priemonės veikimui.
Sumaišiau Ir Vietoj Benzino Įpyliau Dyzelio
Kuo skiriasi benzinas ir dyzelinas?
Benzinas ir dyzelinas turi daug skirtumų. Kalbant apie pritaikymą, dyzelinas dažniausiai naudojamas sunkiasvoriuose sunkvežimiuose, puspriekabėse, autobusuose, valtyse ir transporto priemonėse, kurioms gali prireikti didesnio sukimo momento ir mažesnės traukos galios. Benzino jėgos agregatai dažniausiai siejami su lengvaisiais automobiliais, visureigiais ir lengvaisiais sunkvežimiais. Nors jie abu yra gauti iš žalios naftos, benzinas ir dyzelinas turi skirtingas fizines savybes. Benzinas yra daug skystesnis ir turi ryškų kvapą. Dyzelinis kuras yra tirštesnis, beveik kaip lengva alyva. Šie fiziniai skirtumai išryškėja, kai dyzelinas bando prasiskverbti per benzininės transporto priemonės degalų sistemą ir variklio komponentus.
Dyzelinas nėra toks degus kaip benzinas:
Kadangi kiekvienas kuras turi savo savaiminio užsidegimo temperatūrą, dyzeliniai ir benzininiai varikliai veikia skirtingai. Benzininis variklis naudoja uždegimo žvakes, kad uždegtų degalus, o dyzelinis variklis naudoja slėgį, susidarantį dėl suspaudimo variklyje, kad uždegtų degalus, nors dalis, vadinama pakaitinimo žvake, gali padėti, kai variklis yra šaltas. Kitaip tariant, dyzelinas kaitinamas spaudžiant, o benzinas uždegamas ugnimi. Be to, benzinas dažnai maišomas su net 10 procentų etanolio – labai degaus organinio junginio, naudojamo kaip biokuro priedas. Etanolis daro benziną dar degesnį nei jau yra. Trumpai tariant, benzininiai ir dyzeliniai varikliai yra skirti veikti naudojant tik jiems būdingą degalų rūšį, o ne kitą.
Kas atsitinka, kai į benzininę transporto priemonę įpylame dyzelino?
Kadangi dyzelinis kuras yra tirštesnis ir tankesnis nei benzinas, kuro siurblys sunkiai pumpuoja dyzelino ir benzino mišinį per sistemą. Taip pat dyzelinas negalės lengvai prasiskverbti pro kuro filtrą, o vietoj to, jis užkimš kuro filtrą. Be to, dyzelino kiekis, kuris vėliau patenka į variklį, užkimš degalų purkštukus ir padarys juos neveikiančius. Dėl to variklis užsikimš ir užstrigs. Benzininis variklis gali kurį laiką veikti po to, kai į baką buvo įpiltas dyzelinas, tačiau taip yra tik todėl, kad jis vis dar veikia degalų tiekimo linijoje likusiu benzinu. Kad ir kokia būtų bloga situacija, priešinga problema – pilti benziną į dyzelio baką – būtų kur kas blogesnė. Dėl didelio benzino degimo polinkio jis užsidegtų daug greičiau nei dyzelinis kuras. Toks ankstyvas užsidegimas ir nepastovumas gali katastrofiškai sugadinti dyzelinį variklį ir jo komponentus.
Ką daryti, jei į benzininį automobilį įpyliau dyzelino?
Kai suprantate, kad netyčia į benzino baką įpylėte dyzelinio kuro, reikia nedelsiant imtis veiksmų. Palikti dyzelino degalų bake nepatartina. Svarbiausia, jokiu būdu neužvesti transporto priemonės. Reikia nedelsiant automobilį nutempti į garažą, kad būtų galima išsiurbti kurą iš bako. Bandant eksploatuoti automobilį, dyzelinis kuras gali patekti į degalų tiekimo liniją ir variklio sistemą, todėl remonto procesas bus daug sudėtingesnis ir brangesnis.
Jei transporto priemonėje yra nuimamas kuro bako nutekėjimo dangtelis, tai būtų ideali situacija. Mechanikas tiesiog atidarys dangtelį ir ištuštins visą benzino/dyzelino mišinio kiekį. Tada bakas bus pripildytas benzino ir vėl išpilamas, kad pašalintų visą likusį dyzeliną. Norint išvalyti baką nuo dyzelino užteršimo, šį procesą gali reikėti pakartoti. Jei ant kuro bako nėra nuimamo išleidimo angos dangtelio, tada baką reikia nuimti ir ištuštinti. Tada mechanikas pakartotinai skalaus baką benzinu, kol bus išplautas visas dyzelinis kuras.