Kartais reikia mažiau pastangų, nei manote, jei norite padidinti variklio našumą, ir nereikia būti mechaniku, kad gautumėte daugiau galios iš po savo automobilio gaubto. Nesvarbu, ar važiuojate mieste, ar ilgus atstumus, daugiau galios ir geresnis variklio našumas padarys važiavimą geresniu. Nuo tada, kai prieš daugiau nei šimtmetį atsirado vidaus degimo variklis, buvo pažadėta daug našumo. Įvairūs tepalai, kuro priedai, nauji karbiuratoriai, priešgaisrinės purkštukų uždegimo žvakės ir daugybė kitų “stebuklingų” kelių į didesnę variklio galią. Tačiau didelio našumo variklių pasaulyje būna ir nusivylimų. Kai reikia padidinti galią, turite suprasti, kaip veikia variklis, kad žinotumėte geriausius būdus, kaip padidinti jo veikimą. Po variklio gaubtu pagrindinė idėja yra ta, kad variklis sumaišo orą ir degalus, o tai suteikia galios. Kuo geriau variklis perkelia šaltą orą ir degalus, tuo geresni bus sukimo momentas ir arklio galios. Taigi, turbūt svarstote, kaip gauti daugiau galios? Turime keletą greitų ir paprastų būdų, kaip padidinti jūsų automobilio variklio našumą.
Kaip Padidinti Automobilio Galią?
Sintetiniai tepalai:
Kadangi sintetiniai tepalai / alyvos mažina trintį, jie padeda varikliams tarnauti ilgiau. Sintetinės variklio alyvos užtikrina geresnį sutepimą tarp judančių dalių nei įprastos alyvos. Tokios alyvos yra atsparios dideliam karščiui ir stresui, todėl yra dažnai naudojami našumo programose. Be to, sintetiniai tepalai taip pat siūlo puikų našumą šaltu oru ir apsaugą nuo ekstremalių temperatūrų. Pavyzdžiui, „Mobil 1“ sintetinė alyva buvo sukurta taip, kad būtų tvirtesnė, nes gali būti siurbiama žemoje temperatūroje, yra stabili aukštoje temperatūroje ir apsaugota nuo nuosėdų.
Didesnis droselio korpusas ir purkštukai:
Didesnis didelio našumo droselio korpusas suteiks daugiau arklio galių. Priklausomai nuo to, kokio tipo variklį turite, galite įgyti net 10 – 20 arklio galių daugiau ir panašų sukimo momentą. Tačiau jei jis bus per didelis, tada galite prarasti galią. Ne kiekvienas variklis puikiai tinka didesniam droselio korpusui, o tai reiškia, kad namų darbus turite atlikti iš anksto. Sužinokite, ką daro kiti, turintys tą patį variklį, ir vadovaukitės jų patirtimi ir patarimais. Taip pat atminkite, kad didesniam droseliui reikalingi didesnio srauto degalų purkštukai. Droselio korpusas ir purkštuko dydis yra proporcingi. Droselis tiekia reikiamą oro kiekį į variklį, o purkštukai į cilindrus įpila reikiamą degalų kiekį. Užstrigęs droselis arba užsikimšę kuro purkštukai negalės to padaryti, todėl kuro purkštukai turi likti švarūs. Jei naudosite pigiausius degalus, ant kuro purkštukų gali likti nuosėdų, kurios laikui bėgant gali sumažinti variklio galią.
Suspaudimas:
Suspaudimo didinimas yra produktyviausias būdas padidinti variklio arklio galias. Sukurkite kompresiją variklyje ir padidinsite jo galią. Per daugiau nei šimtmetį trunkantį vidaus degimo variklių egzistavimą dar niekada nebuvo sveikesnio būdo gaminti energiją. Tačiau būkite atsargūs, kai padidinate suspaudimą, nes suspaudimas ir kumštelio pasirinkimas eina kartu. Kumštelio pasirinkimas taip pat turi įtakos cilindro slėgiui arba darbiniam suspaudimui. Jūsų automobilio variklio gamintojas gali geriausiai patarti dėl suspaudimo ir kumštelio pasirinkimo. Abu turi būti parinkti taip, kad gautumėte galią nepažeisdami variklio. Suspaudimas, didesnis nei 10:1, šiais laikais gali sukelti detonaciją, kibirkšties trankymą, išankstinį uždegimą arba tai, kas dar vadinama „pingavimu“, jei neturite pakankamai oktaninio skaičiaus. Stebėkite degalų ir kibirkšties kreives, kai sumažinate kompresiją.
Greičio kaminas:
Greičio kaminas yra trimito formos įtaisas, montuojamas prie variklio įsiurbimo sistemos, karbiuratoriaus arba degalų įpurškimo oro įėjimo ir pagerinantis oro srautą. Jis mažina indukcinę turbulenciją, todėl galite tikėtis arklio galių padidėjimo.
Tinkamo dydžio degalų tiekimo linija:
Niekaip negalima gauti 450 arklio galių iš 12/40 cm degalų tiekimo linijos. Pagalvokite apie tai kaip apie bandymą greitai ištraukti ledinės arbatos per kokteilio šiaudelį. Didelio našumo varikliams reikia daugiau degalų. Daugeliu atvejų degalų tiekimo linijos dydis turi būti 8/20 cm. Kai arklio galių pakyla virš 500, jums reikia 18/40 cm degalų tiekimo linijos.
Dviejų plokštumų kolektorius:
Sukimo momentas kartais yra svarbesnis už arklio galią. Reikia užtikrinti, kad sukimo momentas sklandžiai pasiskirstytų esant plačiai atidarytam droseliui, tačiau su vienos plokštumos įsiurbimo kolektoriumi sklandžiai to nepasieksite. Dviejų plokštumų įsiurbimo kolektorius užtikrina puikų žemo ir vidutinio diapazono sukimo momentą, taip pat leidžia varikliui kvėpuoti esant dideliam sūkių dažniui. Tai reiškia didesnį sukimo momento skaičių pagreičio metu ir didesnes arklio galias. Dviejų plokštumų kolektoriaus įsiurbimo bėgeliai suteikia sukimo momentą, o aukštos lubos – arklio galias. Dar vienas dalykas: galite apsvarstyti galimybę naudoti karbiuratoriaus tarpiklį, kad gautumėte dar didesnį sukimo momentą.
Eksperimentuokite su purkštuko dydžiu:
Per daug arba per mažai gali reikšti galios nuostolius, todėl siūloma šiek tiek paeksperimentuoti su purkštuko dydžiu. Vienu metu padidinkite vieną purkštuką ir pažiūrėkite, ką gausite, pirmiausia pradėdami nuo pirminių, tada antrinių. Jei prarandate galią, kai purkštukai didesni, pakeiskite jį vieno dydžio mažesniu purkštuku. Iš karto po plačiai atidaryto droselio išjungimo stebėkite uždegimo žvakę, kad nustatytumėte veiksmų kryptį. Jei naudojate karbiuratorių su degalų tiekimo linijos ekranu prie degalų bako, išimkite jį. Linijinio kuro filtro pakanka ir jis netrukdys degalų tiekimui.
Cilindro galvutė:
Tinkamas cilindro galvutės pakeitimas suteiks varikliui daugiau galios, jei tai darysite teisingai. Didesnis ne visada reiškia geriau. Pažvelkite į vožtuvo ir angos dydį bei srauto skaičius, kad priimtumėte pagrįstą sprendimą. Atminkite, kad norite didesnio sukimo momento, o tai reikalauja gero įsiurbimo greičio ir suderinamo išmetamųjų dujų valymo. Tam nereikia didelių vožtuvų. Taip pat norite, kad skirstomojo veleno profilis gerai veiktų su cilindrų galvutėmis, o tai reiškia gerą persidengimą ir gerą srauto greitį.
Uždegimas:
Kadangi per pastaruosius 20 metų uždegimo sistemų priežiūros nereikėjo, jų niekas ir netikrina tol, kol nepasirodo uždegimo pertrūkis ir neužsidega lemputė „Patikrinti variklį“. Faktas yra tas, kad periodinė automobilio priežiūra turėtų apimti ir uždegimo sistemas, o uždegimo žvakes vis tiek reikia periodiškai keisti. Atėjus laikui keisti uždegimo komponentus, rinkitės geriausias didelio našumo uždegimo dalis, kurias galite rasti. Tai yra ritiniai, uždegimo laidai ir platinos galiukus turinčios uždegimo žvakės. Originalios klasės įrangos komponentai yra geriausias būdas padidinti variklio našumą. To priežastis yra ta, kad tikslus uždegimo veikimas reiškia didesnę galią. Uždegimo pertrūkis arba neryškus šviesos išjungimas reiškia energijos praradimą, degalų švaistymą ir padidėjusį išmetamųjų teršalų kiekį. Stipri kibirkštis iš didelės energijos uždegimo sistemos daro įtaką galiai, kad ir kokia ji būtų maža, o tai reiškia, kad visa tai padidina arklio galias. Uždegimo laikas taip pat yra galios dinamika, su kuria turėtumėte žaisti atsargiai, nes per didelis jo kiekis gali sugadinti automobilio variklį. Naudodami įprastas skirstytuvo uždegimo sistemas, nustatykite bendrą laiką ties 2500 aps./min. Pradėkite dirbti nuo 32 laipsnių BTDC, atlikdami bandymą kelyje arba patraukdami dinamą, o tada didinkite po vieną laipsnį – 33, 34, 35 ir tt kartu su bandymu kelyje / dinamometru. Niekada neviršykite 36 laipsnių BTDC bendro laiko. Kai kurie derintuvai pasiekia 38, 40 ir net 42 laipsnių BTDC, o tai yra kvaila. Viskas, kas viršija 36 laipsnius BTDC, kelia pavojų dėl detonacijos. Jei staigiai nustojote ir turite ankstyvą laiką, variklis gali sugesti per nanosekundę esant plačiai atidarytam droseliui. Uždegimo laikas naudojant elektroninį variklio valdymą reikalauja profesionalo, žinančio, kaip surinkti uždegimo ir degalų žemėlapius, kur gausite galios nepažeidžiant variklio.
Papildoma galia:
Automobilio variklis iš tikrųjų gamina daugiau galios nei tiekia, tačiau dalį jos praranda dėl vidinės trinties ir komponentų, kurie sunaudoja daug galios vien tam, kad judėtų. Tokiu atveju taip pat prarandama šilumos energija į atmosferą. Ar žinojote, kad variklis išeikvoja 70 – 75 procentus šilumos energijos, pagamintos išjungus kurą/orą? 50 procentų – per išmetimo vamzdį, o 25 procentai – per aušinimo sistemą. Tai reiškia, kad sunaudoja vos 25 procentus degalų. Taigi, kaip sumažinti trintį ir atlaisvinti galią:
- Ritininio veleno paskirstymo velenas;
- Ritininio švaistiklio svirtis;
- Dviejų ritinėlių laiko nustatymo rinkinys;
- Spygliuotas kumštelio krumpliaratis;
- Mažo įtempimo stūmoklių žiedai;
- Didesni tarpai tarp stūmoklio ir cilindro sienelių (neviršijant ribų);
- Didesnis guolių tarpas (ribose);
- Didesnis vožtuvo ir kreiptuvo tarpas (neviršijant ribų);
- Vėjo dėklas (alyvos vėjas esant dideliam apsisukimų dažniui atima galią).
Kai naudojate mažos trinties komponentus, jūs gaunate naudos, bet ir išleidžiate. Mažo įtempimo stūmoklių žiedai ir laisvesni tarpai reiškia tam tikrą patvarumo auką. Be to, padangų per mažas pripūtimas ir dydis taip pat yra lėtumą lemiantys veiksniai. Kuo didesnis jūsų automobilio kontaktinis plotas su keliu, tuo daugiau energijos reikia judėti. Pripūskite padangą iki rekomenduojamos ribos, priklausomai nuo aplinkos temperatūros, nes ji tiesiogiai veikia slėgį.